Macskabarátoknak

2009. december 28.

macskaA kórházunkba érkező macska barátoknak különleges ajánlatokkal készülünk: oltások, szűrővizsgálatok, paraziták elleni védekezés.

k_allatkorhazak-20091021-30
A macskák számára speciális kombinált oltásokat javasolunk, ezekkel nincs szükség arra, hogy a kutyákhoz hasonlóan öt alkalommal hozzák be a kedvencüket a kórházba.
Lakásban tartott cicáknál az oltási sorozat mindössze két oltásból áll, ez a két oltás, a hasmenéssel, hányással, illetve a köhögéssel, tüsszögéssel járó macska betegségek, macskanátha mellett, a veszélyes és gyógyíthatatlan macska leukózis ellen is védelmet nyújt. Kijáró cicáknak ezen felül még egy oltást, a veszettségoltást is javasoljuk.

A macskatartók között egyre nagyobb jelentősége van a szűrővizsgálatok elvégzésének. A macskák több olyan betegséget is hordozhatnak, amelyet át tudnak örökíteni az utódaiknak. Ezeknek a betegségeknek a kiszűrése még a vemhesülés előtt fontos, sőt egyes tenyész macskáknál követelmény is még a vemhesítés előtt. Ezek közül vérvizsgálattal szűrhető a leukózis FeLV, a macskák immunhiányos betegsége FIV, és a fertőző hashártyagyulladás FIP. A vesék cystás elfajulása genetikai tesztekkel szűrhető. Ez utóbbi főleg perzsa macskákban gyakori, az előbbiek minden fajtájú macskákban előfordulhatnak.

k_luiA vizsgálatokat budapesti, illetve németországi laboratóriumban végezzük. A vizsgálatok rendelési időben bármikor elvégezhetőek.

A paraziták elleni védekezésről néhány szó. A külső élősködők elleni védekezéshez nyakörveket és spot on készítményeket, cseppeket is használhatunk. A készítmények több hónapos védettséget is nyújtanak. A belső élősködők elleni védekezésben használhatunk féreghajtó tablettákat, mint a kutyáknál. Ezeknek az adagolása sok macskánál nehéz, sőt néha lehetetlen megetetni a macskákkal. Ezért fejlesztették ki a „macskabarát féregtelenítést”. Ilyenkor a külső élősködőknél használatos rácseppentős készítményekhez hasonló cseppet használjuk belső féreghajtónak is. Ez fájdalommentes és otthon is könnyen elvégezhető.
Megjelent: 16325 alkalommal Utoljára frissítve: 2017. július 26. 12:56

kórházvezető állatorvos, klinikus kisállatgyógyász szak-állatorvos, ortopédia